کاغذ سازی
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • شماره مجازی PingMe
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صنعت چوب و آدرس nprz20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 3
بازدید کل : 3924
تعداد مطالب : 4
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

صنعت چوب




در صنعت کاغذسازي  ، غالبا بيش از يک نمونه خمير يا بيش از يک درجه خمير را براي ساخت کاغذ با توجه به قابليتهاي مصرف و ساخت و همچنين نيازهاي مصرفي مورد استفاده قرار مي گيرد . در بسياري از کاغذهاي ساخته شده با درجات مختلف ( انوع مختلف کاغذهاي چاپ وتحرير با درجه روشني بالا ) معمولا از خمير کرافت سفيد سازي شده الياف بلند سوزني برگان به همراه خمير کرافت سفيدسازي شده الياف کوتاه پهن برگان مورد استفاده قرار مي گيرد ( HBKP) . در اين ترکيب ، الياف بلند خواص مقاومتي کاغذ را بهبود مي بخشند ( به خصوص مقاومت به پارگي ) و الياف کوتاه موجود در خمير خواص عملياتي را بهتر مي کنند ، مانند صافي سطح و شکل پذيري کاغذ در مرحله ميز فوردرينير . در حال حاضر با توجه به معرفي شدن خميرهايي با درجه روشني بالا و ميزان بازده بالاي خميرهاي شيميايي مکانيکي ، صنعت دست به جايگزيني براي فرآيند HBKP زده است . اين معرفي مربوط است به خميرهاي شيميايي مکانيکي با بازده بالا که خصوصيات حجيمي و ماتي کاغذ استحصالي را نيز بهبود مي بخشد و به کاغذ بدست آمده خصوصيات استحکامي بهتري مي دهد. اميد است روند استفاده از اين نوع خمير شيميايي مکانيکي پهن برگ در آينده با توجه به آشنايي بيشترصنعت با اين نوع خمير زيادتر گردد.
در معرفي خميرهاي شيميايي مکانيکي با بازده بالا ، روشهاي بسيار زيادي در طول 30 سال گذشته معرفي و به مرحله اجرا در آمده اند ، که جديدترين آنها موسوم به P-RC APMP مي باشد که با استفاده از پراکسيد قليايي قبل و در حين فرآيند پالايش و با بازده بالا ( بيشتر از 85%) و درجه روشني بالا ( بيشتر از 85% در مقياس ISO ) بدون مرحله سفيد سازي ساخته مي شود . گزارشات متعددي در زمينه آخرين تحولات در زمينه ساخت اين نوع خمير تا کنون منتشر شده است و گونه هاي متفاوتي مورد آزمايش قرار گرفته اند.
در اين تحقيق دو درجه متفاوت از خمير پراکسيد قليايي به همراه خمير سفيد =سازي شده کرافت که در کارخانه توليد مي گردد با درصدهاي مختلف با يکديگر مخلوط شده اند ( اين خميرها از گونه صنوبر لرزان کانادايي بدست آمده اند ). دليل اين امر شناسايي چگونگي بهبود خواص مقاومتي و نوري خميرهاي بدست آمده ، بوده است . که با توجه به پالايش در غلضت پايين صورت گرفته باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







دو شنبه 21 آذر 1390برچسب:, :: 12:37 ::  نويسنده : فاطمه السادات رضویان